Before work

Det finns ju after work men i detta hus tillämpar vi before work.
Tända ljus, pizzarester och en öl samtidigt som vi planerar och går igenom det som ska göras.
Ja det är också lite "jag". Jag gillar att lyxa till det i vardagen så ofta jag kan. Sedan kan det också vara så skönt att få starta jobbveckan med att vara helt förberedd. Nu känner jag mig helt lugn inför imorgon. Därför vet jag att det kommer att bli en jättebra start på veckan.
 
 
Sedan har jag också haft en sån himla trevlig helg. Trevlig från oväntat och väntat håll. 
Idag var jag och barnen i Falun och hälsade på J som fyllde år idag. Oj, oj vilka goda muffins om du frågar barnen. Dom hade kunnat äta hur många som helst. Det där med "folkvett" är ännu icke existerande i deras värld. Ganska härligt det också. Att slippa alla band och förbud.
 
Nå väl, väl idag har jag äntligen tagit tag i mitt "hatgöra". Fixat upp alla barnvagnar, tvättat dom, fotat och satt ut annons. 3 st mindre i förrådet. Även tvättat, fotat och lagt ut bilen till försäljning. Något jag dragit mig för. La ut den ikväll och redan imorgon kommer någon och tittar på den. 
 
C har i helgen fått upp alla takstolar på uteköket. Otroligt. Det börjar bli ett hus nu. Han är helt enkelt för duktig min C. 
 
Jo, och sist men inte minst så ska vi avveckla lite av hönorna. Dels har tuppen attackerat C flera gånger så hans sista dag är imorgon. Sedan ska jag minska gruppen med nåt djur inför vintern. När allt är klart kommer det att finnas 3-4 hönor till vintern. Lagomt. Även om det går ganska bra så är det lite halvsvårt att ta beslutet. Dessutom har jag ju tänkt att vi ska äta tuppen. 
Så är det hos oss. Livet på landet.
 
 
 

Kommentera inlägget här :