En gång till

Att ha sett en björn är värt att ältas lite. Idag höll jag på köra av vägen då jag och mamma började prata om den här björnen. Jag skrattade så att jag inte fick luft, mitt på riksväg 80 mitt i semestertrafiken. När jag ropade "en bjööörn" formade jag läpparna extremt mycket. Jag liksom putade med läpparna jättemycket. Mamma blev så chockerad så det enda hon såg vad mina läppar och då svarade hon "köör" med lika putande läppar. Vi befinner nog oss i något sorts trauma eftersom vi måste älta detta. Slut på ältandet. Man blir ju trött och utmattad och hela den biten.

Idag var det regnigt väder vilket är lika med shoppingdag, vilket är lika med att alla andra semesterfirare tänkte likadant, vilket är lika med att vi ändå har trängt oss fram bland hyllorna. Vi övergav dock tanken på IKEA då vi såg havet av bilar på parkeringen.

Åh, så fint det börjar bli hemma nu. Jag är helt galet förälskad i shabby shic. Jag ska göra om hela min värld till vit, broderad och blommig. Vi har förresten köpt en ny båt - en i trä. Kanske jag borde måla den vit? Kanske med broderade kanter och små rosa blommor?

Så här blev resultatet då jag hade en svart period:

Är det någon som någonsin har sett en svart båt? På det sättet är nog kanske en vit period bättre.

Kommentera inlägget här :