Auktionssöndag

Idag har vi varit nästan hela dagen på en auktion. Det är min andra auktion i mitt liv och den här gången var det lite roligare. Inga tavlor startade på 50.000 utan det var mer anpassat efter min plånbok. Däremot vann jag nästan ingen jag ville. Men man kan ju inte bjuda hur mycket som helst bara för att vinna - då är det ju inget fynd. Vi var där hela familjen, mor- och farföräldrar, Henry, C och jag. Det är alltid en risk med att gå med C och L på loppisar - dom kan få för sig att köpa vad som helst. Helst inom områden (i hemmet) som inte är deras (typ dukar eller litermått). Så nu för tiden brukar jag skälla på C redan innan vi kommer dit i förebyggande syfte för att få med mig så lite konstigt som möjligt. Mest proffsiga var nog I och M.
Jag måste erkänna att pulsen ökar lite varje gång man ropar ett bud. Det är svårt att försöka att inte drabbas av tävlingsdjävulen. När vi väl blivit varm i kläderna tror jag mest att vi bara trissade upp priserna. Lite blandad kompott blev det dock.

Så i slutändan kan man nog säga att vi alla kom hem med lite skrot i utbyte mot en mycket trevlig dag.

Kommentera inlägget här :