Restid till jobbet: 1,5 h (normalt 25 min.)

Startar bil 1. Packar in väskan, dator, kamera och form med mat.
Väntar inne några minuter på att bilen ska bli varm.
Sätter mig, lägger i växeln och ger gas.
Spiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnn!
Rullar framåt och försöker sedan smyga baklänges med bilen.
Spiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnn!
Kliver ut. Sandar ovanpå nysnön.
Kliver in.
Lägger i växeln och släpper försiktigt kopplingen.
Spiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnn!
Kliver ur och går in för att hämta nyckeln till bil2.
Temperatur -25 grader.
Packar in väskan, dator, kamera och form med mat.
Kliver in och vrider om nycken.
Woahwoahwoahwoahwoahwoahwoah!
Ringer C. Är inte glad.
Får igång diselbrännaren.
Skottar lite snö.
Kliver in i bilen igen och vrider om.
Woahwoahwoahwoahwoahwoah!
Slår på diselbrännaren igen.
Går in och dricker kaffe.
Går ut och testar igen.
Brooom!
Kör upp från gården.

Skönt att livet är så enkelt ibland här i vinterlandskapet.

Kommentarer :

#1: Mamma

Jag förstår vad du känner. Kommer du ihåg hyresvärden som vi hade när vi flyttade till Kiruna, han som inte skottade gården på mornarnar. Han hade nog tur att han var borta den morgonen jag fastnade med bil. Jag hade nog spöat honom med spaden om han hade varit hemma då. Bilar och snö kan faktiskt plocka fram dom sämsta sidorna hos oss. :-D

skriven

Kommentera inlägget här :