TIDEN är SLUT!

Det är så jäkla klyschigt och så förbannat gnälligt. Jag gör det. Alla jag möter gör det. C gör det. Mamma gör det. Min granne gör det. Farmor gör det. Alla. KLAGAR ÖVER ATT MAN HAR SÅ LITE TID. Och det värsta av allt är att det FAKTISKT ÄR SANT. Herregud så jag önskar att jag hade mer tid till att hinna med fler saker. Jag önskar så att jag vilken kväll som helst kunde slinka över till J i Falun. Att jag kunde ta den där helgen med N i sthlm. Att jag kunde ta emot mitt fina besök av A från gbg. Att det passade att familjen S kom hit. Att jag oplanerat kunde åka iväg. Att jag hade en middag med J och L. Att familjen åkte iväg en sväng till Lainio, Forsbacka, Eskilstuna, Stockholm, Kågbo, Gävle, Oslo, Jokkmokk, Falun och tusen andra ställen!! Men tiden verkar fan ha tagit slut. Vi har lite ledig tid nu till helgen men då måste vi bära ved. Annars blir det kallt till vintern. Som tur är kommer J och J och hjälper oss så då blir arbetet lite trevligare dessutom!
Nä, nu måste jag fasiken börja prioritera om lite. Jag tänker fortsätta min kamp mot klockan! Det måste gå. Radera mig inte ännu ur er telefon!
Taggar: föräldrar, kvinna, norm, tid, vardag;

Kommentarer :

#1: farmor

Förmodligen är det inte tiden som det är för lite av snarare viljan som är för mycket... Känner igen detta, så mycket man vill hinna med, men.... Ha det gott, ska försöka komma ut i helgen men ringer innan :-)

skriven

Kommentera inlägget här :