HATOBJEKT

Jag fullkomligt HATAR sidan av kylskåpet där det hänger en massa bråte. Det är så fult och gör hela köket fult. Jag hatar den som sätter dit alla saker med hemska kylskåpsmagneter. Det är jag själv som gör det. Jag avskyr det. Problemet är bara att det är saker som jag inte vet vart annars jag ska göra av. Det är påminnelser till tandläkaren, information från dagis, något fint födelsedagskort, en rolig bild, en kalender som är viktig att ha, räkningar, en kärleksförklaring, en vinstlott, en lista från fiskbilen. Såna saker som är viktiga att ha lätttillgängliga. Men jag har ingen annanstans att ha det! Ingen bänk. Ingen byrå som jag kan belamra. Ingenting. Det är redan fullt. Så vad fan ska jag göra?

Kommentarer :

#1: Michaelsson

Vi hade en anslagstavla bakom en skafferidörr, eller på dörren alltså, fast på baksidan. Men vi målade med magnetfärg istället och sätter upp allt sånt där roligt/viktigt och fint där istället.

Fast ett och annat kort hamnar på kylskåpet ändå. Fast inte allt. Det kan gärna gömmas, men man öppnar ju alltid den där dörren ändå.

skriven
#2: sarko

problemet är att jag inte har någon stor dörr i köket. Bara smådörrar. Hmmm...

skriven
#3: Anna

Omfamna det! Det är de där lapparna som är livet, de lapparna som är dagarna som går och löften om dagar som kommer. Det du/ni har där på kylskåpet är dagar som inte bara rullar förbi utan dagar som lämnar spår. Se på "stöket" och tänk: -Fan va göttigt (tänk på värmländska!) en del av livet som vi kan se på och ta på.

skriven
#4: sarko

hahaha.. Anna, Anna.. du är underbar.



Tack för era förslag. Jag tänker dock inte ge mig i ämnet ännu men jag måste lämna det för idag.

skriven

Kommentera inlägget här :