Årskrönika

År 2010 började med svällda fötter, karpatel tunnel och foglossning. Trots detta var det en fantastisk start på året och början på det år som kommer att betyda allra mest för mig i hela mitt liv. År 2010 kommer jag att minnas resten av mitt liv - så länge jag lever. För övrigt är jag superkass på årtal. Det kom även till att bli ett år som påverkade många andra människor på grund av att jag fixade fram ett liv till.

Under detta år har jag lärt känna en, än så länge, mycket liten person vilken jag har kommit att älska så innerligt, så mycket mer än jag någonsin trodde var möjligt. Detta har också blivit ett år då jag som person har förändrats mycket. Att få bli mamma har gett helt nya perspektiv på det mesta och jag har lärt mig att min tid är mycket dyrbar - alltså slösar jag inte den på vem som helst eller vad som helst.

Mitt fantastiska år har jag åter igen delat med min bästa vän och älskade C. Tillsammans har vi vänt upp och ner på hela vår värld (bildligt talat). Inte en sork har haft en gång kvar på vår gård. Som tack för det käkade dom upp alla mina morötter.


Henry har blivit blöt av vigt vatten ifrån Gällivare. Vi har haft en stor fest med många nära och kära. Kan ännu inte fatta att så många åkte så långt för vår och Henrys skull. Vi har badat och inte hunnit dricka särskilt mycket vin. Mamma och L har skaffat en sommarstuga som nästa år blir deras bostad. Vi har jobbat och slitit både hemma och på jobbet. C har skjutit en älg och Gonzo har flyttat in.


Vi har lärt oss att inte tjaffsa så mycket i onödan och vi har börjat trivas så himla bra där vi bor. Vi har blivit en del av något - bybor.

Detta år har jag haft tid att pyssla, måla och sy vilket ger mig så mycket mening och ro. Jag har terroriserat min omgivning med ihoplimmade gamla tallrikar och små betongbitar. Vi har firat jul för allra första gången hemma hos oss.

Vi har varit sura en del men vi har också älskat så pass mycket att vi har lagt grunden för nästa år. Det kommer att bli ett sjuhelsikes år igen. Jag kommer att få mitt livs bästa år igen - en gång till.

Kommentarer :

#1: Sandra Michaelsson

Åh jösses vilken fin årskrönika. Jag blir nästan rörd till tårar. Du skriver så fint. Och jag känner igen känslan i så mycket av dina ord.

Heja 2011!



/Tatuerings Sandra

skriven
#2: sarko

Tack Sandra för din kommentar! Roligt att du läst! Jag ser kommentaren på min mail men inte här. Så konstigt. Är det så att du fått en liten själv va? :)

Kram!

skriven
#3: sarko

nu syntes det. :)

skriven

Kommentera inlägget här :