Tankar födda i en diskussion idag

När räknas man som vuxen? Är det skillnad för tjejer och killar? Måste man helst ha barn innan man som tjej är 30 år? Ska man ha full pott i vuxenpoäng när man är 30? Vad är egentligen vuxen? Jag vet att jag är det. När blev jag det? Men jag är ju barnslig ibland. Helst när jag bråkar. Helst då mamma kliver över tröskeln - då förvandlas jag till 12 år. Är man ändå vuxen även om man inte är det ibland? Vi tjejer har vårt ok (ej förkortning av okej) i och med att vi blir mindre fertila efter 30. Men för killar är det inte samma sak. Har dom dispans från vuxenlivet ett tag till? Är vuxen det alla strävar efter? Är man lycklig då? Jag är i alla fall lycklig. Gäller det för andra också som är vuxen? Är vuxen = lycka? Jag vet att det inte är så för alla även om det nu råkar vara så för mig.

Kommentera inlägget här :