Ful i munnen



Det är inte min sak. Vissa ord passar helt enkelt inte att jag säger. Vissa personer kan på något sätt säga vissa ord utan att det låter dumt. Men inte jag. Jag är en sån där ordentlig och korrekt person. Oftast. Låter jäkligt (det här är ett ord jag faktiskt kan säga) trist det där. Dock sant.  Antigen har det med ålder att göra eller så beror det på en orubblig personlighet som gör att vissa ord inte passar. Jag har provat några gånger. Jag tycker att det låter dumt. Till och med omgivningen reagerar på att jag är ju en sån som inte kan säga så. Hur jag än vrider och vänder på ordet så passar det inte. Jag vill inte att det ska passa.  Jag tycker bara att det är ett underligt fenomen. Jag blir jävligt (ytterligare ett som fungerar) irriterad på folk som det passar för. Det låter fult. Det passar inte i min omgivning. Antingen är man en sån eller en sån. Jag är en sån.

Kommentera inlägget här :